Cookies op de website van VanDoClean
VanDoClean gebruikt functionele en analytische cookies voor website optimalisatie en statistieken.
NIEUWS: Inspectiedienst Sociale Zaken (SZW) gaat autobedrijven strenger controleren op preventie dieselmotoremissie.
NIEUWS: Inspectiedienst Sociale Zaken (SZW) gaat autobedrijven strenger controleren op preventie dieselmotoremissie.
De Inspectie Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) controleert vanaf mei 2021 tot het einde van het jaar steekproefsgewijs 150 bedrijven of die maatregelen hebben genomen om dieselmotorenemissie (DME) tegen te gaan. De controles worden aangekondigd of onverwacht uitgevoerd. Bedrijven die de zaken niet goed op orde hebben, kunnen een boete krijgen.
De EHC P15 is een tijdelijk uitlaatgas- / roetfilter voor personenwagens en bestelbussen met een maximale cilinderinhoud tot ± 2 ½ lt. (TD) bij een maximaal toerental van 2500 tpm. De P15 word d.m.v. een rubberen trechter op de uitlaat gemonteerd voor kortstondige inzet in veiling- en beursgebouwen, magazijnen, garages, showrooms, tunnels, schepen etc. Ook oudere dieselvoertuigen voldoen daarmee op een efficiënte en goedkope manier meteen aan de laatste arbo eisen voor DME in gebouwen.
De L20 is een tijdelijk opzetfilter voor vrachtwagens en andere zware dieselmotoren tot ± 15 lt. cilinderinhoud bij max. 1200 tpm. De L20 wordt voor het binnenrijden van een gebouw eenvoudig en snel op de uitlaat aangebracht d.m.v. een hoes & spanband of een opblaasbare balg constructie. Het filter kan daarbij direct op de uitlaat worden gemonteerd of d.m.v. een hittebestendige slang tussen de aansluiting en het filter. De L20 is leverbaar in een enkele versie voor TDI motoren to 6 à 7 lt., of in een dubbele versie voor grotere motoren en / of hogere toerentallen.
Dieselvoertuigen of machines die regelmatig of zelfs continu binnen gebouwen rijden worden vaak voorzien van een semi-permanent HT filter. Het HT filter is met name bedoelt voor voertuigen die vaak stationair of op wisselende toerentallen draaien zoals heftrucks of hoogwerkers. Dit filter word meestal opgebouwd achter de bestaande uitlaat en kan indien gewenst worden in en uitgeschakeld d.m.v. een 3-weg-klep. Denk daarbij aan vrachtwagens die dagelijks binnen rijden om te laden of lossen. Binnen wordt het filter ingeschakeld, buiten gaan de gassen weer via de reguliere uitlaat waardoor wordt bespaard op filterelementen.